Betingelser
AVTALENS BETINGELSER

Disse betingelsene gjelder for levering og bruk av admin365, heretter kalt "Tjenesten".

Du må gi ditt fulle navn, en gyldig e-postadresse og all annen informasjon som spørres etter for å fullføre registreringsprosessen.

Du er selv ansvarlig for å bevare sikkerheten til kontoen og passordet ditt.

Du er selv ansvarlig for alt innhold og aktivitet som skjer gjennom din konto (selv når innholdet er delt av andre som har konto under din konto).

Vilkår for betaling, refusjon, oppgradring og nedgradering

Et gyldig betalingskort kreves for å betale for Tjenesten.

Tjenesten forhåndsfaktureres på en måndelig basis og refunderes ikke. Det refunderes heller ikke for deler av måneder, oppgraderinger/nedgraderinger, eller for ubrukte måneder med en åpen konto.

For alle oppgraderinger eller nedgraderinger i abonnement vil betalingskortet ditt automatisk belastes for den nye prisen i din neste betalingssyklus.

Ved nedgradering av Tjenesten kan du risikere at innhold, tillegg eller kontokapasitet mistes. Business System AS AS tar ikke ansvar for dette tapet.

Avslutning og sletting

Avslutning av konto gjøres igjenn en en enkel avslutningslenke som du finner i kontooversikten din.

Om du avslutter Tjenesten før slutten av din forhåndsbetalte måned, vil avslutningen skje ved slutten av den betalte måneden.

Innhold og personlig data

Du eier alt innhold tilført av deg eller autoriserte brukere.

Herved bekrefter du og sier deg enig i at vi behandler data relatert til dine ansatte eller representanter som samles og brukes av oss, så vel som kontaktdata fra bruk av Tjenesten, med den hensikt og administrere og ta hånd om vår utføring av Tjenester, eller din konto, for våre forettningsmessige hensikter, med hensyn til tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak. Slik Data kan inkludere Personlig data og informasjon om the kontraktlige forpliktelsene mellom deg og oss, enten samlet ved førstegangsregistrering eller senere i forbindelse med utførelsen eller administrasjonen av Tjenester, inkludert fakturering og innsamling av betalinger. Du bekrefter og samtykker herved i at vi også behander Personlig data som vi samler inn når du sender en forespørsel om brukerstøtte eller andre problemer, inkudert informasjon om Tjenesten, din portal og andre detaljer relatert til den støttekrevende hendelsen, som autorisering av informasjon, informasjon om tilstanden av Tjenester, og feilsøkende filer. Vi behandler slik Personlig data i den hensikt at vi kan svare på forespørsler og løse nye problemene som kan dukke opp.

Vi skal behandle de tidligere nevnte Personlige dataene for våre forretningshensikter så lenge som det er nødvendig i forhold til hensiktene beskrevet over, det vil si fra avtalen starter til betaling samles inn, om ikke behanding er nødvendig for å møte eller forsvare oss mot lovmessige krav eller fordringer.

Herved bekrefter du og sier deg enig i at vi vil behandle navnet ditt og e-postadressen din for å kommunisere informasjon og markedsføring av våre Tjenester eller nye tjenester. Du kan til enhver tid, helt gratis, avslutte abonnementet på slik elektronisk kommunikasjon, gjennom å trykke på knappen "Avslutt abonnement" i den elektroniske kommunikasjonen.

Innholdsrettigheter

Vi holder ingen rettigheter over innholdet du bidrar med til Tjenesten. Din profil og ditt innhold forblir ditt.

Business System AS forhåndssjekker ikke innhold, men forebeholder seg retten til (men forplikter seg ikke) å etter eget skjønn nekte eller fjerne alt innhold som er tilgjengelig via Tjenesten.

Hvordan Tjenesten ser ut og oppleves er rettighetsbelagt. Du kan ikke kopiere, duplisere eller gjenbruke deler av HTML/CSS kodene, Javascript, eller visuelle designelementer eller konsepter uten en tydelig skriftlig tillatelse fra Business System AS.

Generelle vilkår
  • Du bruker våre Tjenester på eget ansvar. Tjenestene tilbys på et "som de er" grunnlag.
  • Teknisk brukerstøtte er kun tilgjengelig for betalende kontoinnhavere, og er kun tilgjengelig via e-post.
  • Du forstår at Business System AS bruker tredjepartsleverandører og webhotell for å tilby det nødvendige utstyret, programvaren, nettverket, lagringen og annen relatert teknologi nødvendig for å drifte Tjenesten.
  • Du kan ikke forandre på, tilpasse eller hacke Tjenesten. Du kan heller ikke tilpasse en annen nettside for å gi et falsk inntrykk av at den er assosiert med Tjenesten.
  • Du samtykker i å ikke gi en uriktig fremstilling av deg selv eller forkle kilden til noe av innholdet (inkludert det å sende e-post fra en tilsynelatende annen kilde enn den den sendes fra, "phising" ("nettfiske"), manipulere overskrifter eller andre identifiserende elementer, opptre som noen andre enn den du er, eller gi et falskt inntrykk av sponsing eller samarbeid med Business System AS eller annen tredjepart).
  • Du samtykker til å ikke reprodusere, kopiere, selge, videreselge, eller utnytte noen del av Tjenesten, bruken av Tjenesten, eller tilgangen til Tjenesten uten en skriftlig tillatelse fra Business System AS.
  • Vi forebeholder oss retten til å ta kontakt med deg fra tid til annen via e-post. Du kan lett fjerne deg selv fra nyhetsbrevslistene.
  • Business System AS tillater ikke: (a) At systemets sikkerhet blir satt på spill. Dette inkluderer sondering, undersøking eller testing av vårt systems sårbarhet eller på nettverk som er vert for våre Tjenester. (b) Tukling med, omvendt konstruksjon, hacking av våre tjenester, omgåelse av noe sikkerhets- eller autentiseringssystem, eller forsøk på å få uautorisert tilgang til Tjenesten, tilknyttede systemer, nettverk, eller data. (c) Endring, ødeleggelse, eller på noen måte sette utførelsen av Tjenesten eller tilknyttede systemer, nettverk eller data på spill. (d) Dekoding av noen overførsel til eller fra serverne som driver Tjenesten. (e) Overmanning eller forsøk på overmanning av infrastrukturen vår ved ubegrunnet stort bruk av våre systemer som forbruker ekstraordinære ressurser (prosessor, minne, lagringsplass, båndbredde, eller lignende).
  • Du forstår at den tekniske prosessen og overføringen av Tjenesten, inkludert ditt innhold, kan overføres ukryptert og inneholde (a) overføringer over ulike nettverk; og (b) endringer for å tilpasse eller tilrettelegge for tekniske krav som tilknyttede tjenester eller enheter krever.
  • Business System AS garanterer ikke at (i) Tjenesten møter dine spesifikke krav, (ii) Tjenesten vil være uforstyrret, sikker eller feilfri, eller (iii) kvalitaten på noe produkt, tjeneste, informasjon eller andre materiale kjøpt eller fått tak i av deg fra våre Tjenester vil møte dine forventninger.
  • Du forstår og samtykker til at Business System AS ikke står ansvarlige for noe direkte, indirekte, tilfeldig, spesiell, konsekvensiell, eller typiske skader, inkludert, men ikke begrenset til, skader ved tap av fortjeneste, velvilje, bruk, data eller andre vage materiell eller tjenester som er et resultat av noe materiale, data, informasjon eller tjenester kjøpt eller mottatt eller meldinger mottatt eller overføringer gjennomføre inn i, gjennom, eller fra Tjenesten; (iii) uautorisert tilgang til eller endring av dine overføringer eller data; (iv) uttalelser eller handlinger fra noen tredjepart i Tjenesten; (v) eller noen annen sak koblet til Tjenesten.
  • Business System AS avgjør (etter eget skjønn) om en bruker har brutt disse avtalevilkårene.
Endring av tjenesten eller prisene

Prisene på alle Tjenester, inkludert men ikke begrenset til måndelige abonnementsavgifter til Tjenesten, kan endres på 30 dagers varsel fra oss. Et slikt varsel kan gis når som helst ved å dele endringene på Tjenesten selv.

Business System AS står ikke ansvarlig til deg eller noen tredjepart for endringer, prisendringer, innstilling eller opphør av Tjenesten.

Priser og prisendringer

Business System AS forbeholder seg retten til å gjøre endringer i gjeldende priser, og individuelle rabatter. Business System AS plikter å varsle prisendringer senest 2 måneder i forkant, med virkning fra ny avtaleperiode begynner å løpe, eller fra første forfall. Melding om prisendringer skal sendes per epost til den epostadressen som er angitt som kontaktadresse for kundeforholdet.

Levering

Levering er skjedd når Kunden, eller Kundens representant, har fått tilgang til å bruke tjenesten.

Betaling

Business System AS kan kreve betaling for tjenesten fra det tidspunkt tjenesten er levert.

Dersom Kunden bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan Business System AS reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet på det tidspunkt tjenesten er levert. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til Kunden utstedt samme dag som tjenesten er levert. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 kalenderdager etter fakturadato.

Gebyr tilkommer på alle fakturaer, og etter de satser som til enhver tid fremkommer i bestillingsløsningen. Kjøp med kredittkort eller debetkort, kontantkjøp, er fritatt for fakturagebyr.

Retting eller omlevering

Business System AS skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis Kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Business System AS, skal Business System AS ikke bære disse utgiftene.

Erstatning og ansvarsbegrensning

Business System AS kan bare holdes ansvarlig for rimelige og påregnelige direkte økonomiske tap og som skyldes grov uaktsomhet eller forsett. Business System AS sitt samlede erstatningsansvar er begrenset oppad til det tjenesten kostet da avtalen ble inngått.

Krav om erstatning må fremsettes uten ugrunnet opphold.

Ansvarsbegrensning

Verken Business System AS, leverandører, underleverandører, tredjeparter eller lovlige representanter kan holdes ansvarlig for direkte, eller indirekte, tap, eller skade, som skyldes forsinket levering eller mangler ved tjenesten eller som Kunden, eller en tredjepart, påføres i forbindelse med bruk av, eller manglende evne til å bruke, Business System AS sine tjenester.

Med direkte tap forstås nødvendige og dokumenterte merutgifter som Kunden er påført som en følge av mangelen. Indirekte tap er:

  • Tap av informasjon eller data av noe slag
  • Tap som følge av minsket eller bortfalt produksjon eller omsetning (driftsavbrudd)
  • Tap som følge av at Tjenesten ikke kan nyttiggjøres som forutsatt (avsavn)
  • Tapt fortjeneste som følge av at en kontrakt med tredjemann faller bort eller ikke blir riktig oppfylt
  • Øvrig økonomisk eller ikke-økonomisk tap

Ansvarsbegrensningen gjelder uavhengig av årsak og grunnlag, herunder eventuelle følger av systemfeil eller nye systemversjoner, og omfatter også uaktsomhet fra Business System AS sin side, og selv om Business System AS, leverandører, underleverandører, tredjeparter eller lovlige representanter er blitt informert om muligheten for skader og/eller tap. Business System AS kan allikevel ikke holdes ansvarlig ved grov uaktsomhet eller forsett hvis Business System AS godtgjør at selve tapet etter omstendighetene skyldes forhold utenfor Business System AS sin kontroll, og som Business System AS ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.

Business System AS sine rettigheter ved Kundens mislighold

Dersom Kunden ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes Business System AS eller forhold på Business System AS sin side, kan Business System AS etter omstendighetene stenge, stenge tilgang til eller suspendere tjenestene, kreve oppfyllelse av avtalen eller kreve avtalen hevet. Business System AS vil også etter omstendighetene kunne kreve purregebyr og renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved gjenoppretting av tjenester som er stengt eller suspendert.

Business System AS AS har, etter eget skjønn, rett til å innstille eller avslutte kontoen din, og nekte all nåværende eller fremtidig bruk av Tjenesten til enhver tid, uten forhåndsvarsel, ved (a) bedragersk, kriminell, grov skjødesløshet, overlagt misbruk, eller brudd på lov eller reguleringer, koblet med utøvelse av dine forpliktelser i disse vilkårene og/eller (b) ved bruk som negativt påvirker Tjenestens ytelse og/eller (c) brudd på Tjenestens avtalevilkår. En slik avsutning av Tjenesten vil resultere i deaktivering eller sletting av Kontoen din eller tilgangen til Kontoen din, og tap av rettighetene til alt innholdet i Kontoen din, eller andre lignende tiltak vurdert passende.

Heving

Business System AS kan uten forutgående varsel heve avtalen dersom det foreligger vesentlig mislighold fra Kunden sin side. Dette kan medføre umiddelbar sletting av tjenester og innhold.

Vesentlig mislighold inkluderer, men er ikke begrenset til, betalingsmislighold utover 45 dager etter forfallsdato, ethvert brudd på begrensningene i bruksretten i denne avtalen, krenkelse av lov, rettigheter eller andre beskyttede interesser, og tjenester som skaper uforholdsmessig høy last eller andre problemer.

Verken stenging, stenging av tilgangen til, suspensjon av tjenester eller heving fritar Kunden for betalingsansvaret. Allerede innbetalte beløp for inneværende avtaleperiode(r) vil ikke bli refundert.

Business System AS forbeholder seg retten til å forfølge ethvert mislighold gjennom sivilrettslige og/eller strafferettslige reaksjoner.

Business System AS vil kunne kreve erstattet de utgifter og tap selskapet blir påført som følge av mislighold fra Kunden sin side, herunder men ikke begrenset til rimelige utgifter til advokatbistand i anledning rettslige skritt for å forfølge eller avhjelpe mislighold.

Kunden skal holde Business System AS skadesløs i ethvert forhold som måtte oppstå som følge av misligholdet.

Sikkerhet

Alle passord blir lagret kryptert.

Glemt passord